PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sociální pedagogika II - OK0514141
Anglický název: Social Pedagogy II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Korekvizity : OK0514142
Prerekvizity : OK0514140
Je korekvizitou pro: OK0514142
Je prerekvizitou pro: OK0514237
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Předmět prohlubuje orientaci studentů v oblasti sociální pedagogiky. Obecně vymezené problémy aplikuje do roviny konkrétních výchovných situací a ve vztahu k specifickým skupinám osob. Rozvíjí širokou paletu metod sociálně výchovného působení a ukazuje možnosti jejich využití v rámci sociální sítě.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)

Cílem předmětu je získání hlubších znalostí z oblasti sociální pedagogiky vzhledem k jejímu historicko-filozofickému zakotvení a současným potřebám pedagogické praxe.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)

Seminární práce a její obhajoba.

Sylabus -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)

Rozvoj osobnosti dětí a dospívajících v závislosti na různých typech sociálního prostředí.

Rodina jako sociální prostředí.  Intencionální prostředí ve výchovných institucích.

Vliv médií na chování dětí a mládeže, vliv komunity.

Děti a mládež jako ohrožená sociální skupina. Sociální deviace.

Asociální jednání. Společensky nežádoucí chování u dětí a mládeže.

Agresivita a šikana, výtržnictví, vandalství, působení extrémistických hnutí, kriminalita, drogová závislost, syndrom CAN, komerční sexuální zneužívání, domácí násilí aj.

 Strategie prevence, včasné intervence a terapie sociálně nežádoucích jevů v mezirezortním přístupu. Metody sociálně výchovné práce ve vztahu k různým skupinám, vč. minorit.

Sociální opora jako významná součást pomoci v krizových situacích.

Projektování v oblasti sociálně výchovného působení, komunitní projekty

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK