PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvůrčí psaní - OK0504120
Anglický název: Creative writing
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB7303233
Anotace -
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.09.2008)
Seminář o tvůrčím psaní je rozvržen do 14 lekcí a vychází z metodiky rozvedené v publikaci Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004)
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (20.05.2019)

Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004)

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. (30.05.2007)
Tvůrčí psaní
Seminář o tvůrčím psaní je rozvržen do 14 lekcí a vychází z metodiky rozvedené v publikaci Průvodce po literárním řemesle (nakl. Votobia, 2004)

V úvodních lekcích si studenti pomocí jednoduchých cvičení (popis předmětu a prostředí, deníkový záznam, záznam běžného rozhovoru apod.) ověří své základní pozorovatelské a literární dispozice. V následujících hodinách se pokusís domyslet (rozvinout) některé základní situace, čerpané jak z vlastní zkušenosti, tak z literárních a dramatických předloh. Vzhledem k jejich budoucímu povolání bude důraz položen na vedení dialogu (diskuse), a to jak v ústní, tka písemné formě, bude -li třeba, vyzkoušejí si i jednoduché hry a rituály.

V dalších lekcích se budeme věnovat otázkám stylu a kompozice (parafráze typických autorských stylů, odlišení stylu podle dynamiky textu, vymezení, rozvinutí a sklenutí příběhu, apod.). Studenti se dále seznámí se základními veršovými schématy, s významem autorského hlediska, příp. s postupem práce při překladu. K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná recenze textů a esej na spoklečné téma, mimo to si sutdenti ověří, jak dokážou vnímat a rozlišovat různé literární žánry.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (20.05.2019)

K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná recenze textů a esej na spoklečné téma, mimo to si studenti ověří, jak dokážou vnímat a rozlišovat různé literární žánry.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK