PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vlastivěda - OK0412207
Anglický název: Homeland Studies
Zajišťuje: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:10/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: STRACENY/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2008)
Vývoj moderní architektury ing. Michaela Dvořáková (volitelný kurs pro 4. a5. ročník oborového studia) Kurs představuje vývoj architektury a urbanismu v souvislosti s vývojem společnosti v průběhu procesu modernizace po současnost. Zaměřuje se zejména na změny bytové a občanské zástavby měst v závislosti na vývoji životního stylu.
Deskriptory
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

On line výuka probíhá v termínech 14.10. v 15 hodin

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZDg5MmEyYzctYjFmOS00NjMzLTgwMGUtNmQyNjBmOWEwMzJl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22fe025aaf-a7ed-4902-95da-857b2f0ad6b2%22%7d

a 2. 12. dle rozvrhu.

Podmínkou ukončení předmětu jsou výstupy distanční výuky Tématu 2 nebo 4 a seminární práce: Zážitková výuka na historické téma

Studijní opory jsou dostupné na https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4943#section-0

Literatura
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005.

DVOŘÁKOVÁ,M.; DVOŘÁK,D.: Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005.

DVOŘÁKOVÁ M. Diagnostikování dětských pojetí společnosti studenty učitelství. Orbis Scholae, 7 (1), 101-117.. Orbis scholae, 2013, vol. 2013/ 7, s. 101-117. ISSN 1802-4637.

DAHL, R:  O demokracii.. Praha: Portál 2001.

ČORNEJ P.; POKORNÝ, J.: České dějiny ve zkratce do r. 2004. Praha: Práh. 2007

DVOŘÁKOVÁ, M; STARÁ, J: Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus 2010.

DVOŘÁKOVÁ,M; DVOŘÁK,D.: Metodická příručka a pracovní sešity 4, 5 k učebnicím vlastivědy. Praha: SPN 2003.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

1. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými  učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět -

2. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce

3. Tematické pojetí historického učiva – práce s modelovou situací 

4. Didaktická analýza vybraného historického období

5. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (14.10.2020)

Podmínkou ukončení předmětu jsou výstupy distanční výuky Tématu 2 nebo 4 a seminární práce: Zážitková výuka na historické téma

Zkouška probíhá formou obhajoby seminární práce.

Studijní opory jsou dostupné na https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4943#section-0

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK