PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výtvarné vyjadřování prostorové I - OK0321209
Anglický název: 3D Work I
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
zimní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/8, Z [HS]
zimní s.:0/4, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 14 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět začíná v LS a pokračuje v ZS násl. ak. roku
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
MgA. Lucie Havlásek Tatarová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
Základy prostorové tvorby ? postupy plastické, skulptivní a konstruktivní. Poznávání vlastností materiálů, různé způsoby jeho tvarování ( hlína sochařská a keramická, různé druhy papíru aj.)
Cíl předmětu
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)

Cíl :

V praktických výtvarných činnostech poznávat principy plastické a prostorové tvorby. Podporovat individuální řešení problémů.

Literatura
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
Základní literatura :
1)ROESELOVÁ,V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996.

ISBN 80-902267-2-X.

2) ZHOŘ, I. Klíče k sochám. Praha:Albatros 1989, ISBN nemá

3)CIKÁNOVÁ,K. Poznávejte s námi tvar. Praha: Aventinum 1995. ISBN 80-7151-732-1

4)ROESELOVÁ,V. Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.

5)ZDENĚK,M.a kol.Základy výtvarné výchovy.Učebnice pro pedagogické fakulty. Praha: SPN 1987. ISBN nemá

3) Prokázání základní orientace v problematice výtvarné prostorové tvorby (písemná forma -test apod.)..

Další literatura :
ROESELOVÁ,V. Námět ve výtvarné výchov. Praha :, Sarah, 1995. ISBN 1.vyd.nemá

ROESELOVÁ,V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah 1997.

ISBN 80-902267-2-8.

ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1-2. Praha : Práce:1996. ISBN 80-208-0380-7.

ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 3. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0429-3.

PIJOAN, J. Dějiny umění 1-1O. Praha, Odeon, 1984

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2008)

1) Splněné všechny úkoly zadané a realizované ve výuce ( výtvarné etudy i finální výtvory) na požadované výtvarné úrovni

2) Zpracování souboru domácích prací navazujících na semináře

3) Prokázání základní orientace v problematice výtvarné prostorové tvorby (písemná forma -test apod.).

Z, KZ

Sylabus
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
Obsah:
Klíčová slova: Význam objemu, podružnost detailu, relief, konkrétní, abstraktní, struktura, povrch, gesto, vícepohledovost, vnitřní kostra, konstrukce. Přístup, skulptivní, plastický, konstruktivní.

1. Teorie:
1.1. Historie figurální plastiky

1.2. Inspirace, motiv, námět

1.3. Vztah obsahu a formy

2. Praxe :
2.1. Hmatová vlastnost hlíny - role hmatu jako jednoho z důležitých smyslů pro prostorovou tvorbu 20-tého století

2.2. Plastická struktura v reliefu

2.3. Tvar vytvářený bez pomoci ruky

2.4. Organický tvar

2.5. Negativní modelace lidské tváře

2.6. Tvar jako odraz sociálního vědomí - hmat těla

2.7. Papír - tvarování, perforování, muchláž, dekoláž

2.8. Tvarování tvrdého papíru - maska

2.9. Sociální prostor - model

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK