PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktické situace ve vyučování matematice - OK0310513
Anglický název: Didactic situations in the teaching of mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
Cíl: - Vést studenty k účinnému evidování dění ve třídě a ke kritické analýze videozáznamů vyučovacích hodin, písemných žákovských řešení úloh ev. protokolů experimentů. - Budovat potřebu permanentní sebereflexe a práce s pedagogickým deníkem jako základními nástroji vlastního zdokonalování. - Prostřednictvím této činnosti zvyšovat kompetenci studentů v a) schopnosti motivovat žáky, b) organizaci třídní diskuse, c) porozumění počínání žáků.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)

Hejný, M.: Komunikační a interakční strategie učitele v hodinách matematiky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3 (1. sv.) s. 43-61.

Hejný, M.: Chyba jako prvek edukační strategie učitele. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 63-80.

Hejný, M.: Mechanizmus poznávacího procesu. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(1. sv.) s. 23-42.

Vše též na www.suma.jcmf.cz

Hejný, M., Jirotková, D., Kratochvílová, J., Práce s chybou jako strategie rozvoje klíčových kompetencí žáka. Učební text pro ESF. www.suma.jcmf.cz , seznam kurzů, přehled modulů, modul B

Sylabus
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)

Obsah: Využívání různých edukačních kontextů i různých technik evidence a analýzy. Různé role v pedagogickém procesu (student - pozorovatel, evidovatel, učitel, pomocný učitel, hodnotitel, diskusní partner, ?) jako nástroj poznávání vlastních schopností, předností i hranic v pedagogické oblasti.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK