PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
SpPg znevýh. člov. s SP I. - OK0218113
Anglický název: Special Education - Individuals with Auditory Impairment I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Prerekvizity : OK0218099
Záměnnost : OBSP18113, OBSP18706
Je prerekvizitou pro: OK0218213
Je záměnnost pro: OBSP18706
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
Propedeutika surdopedie. Pojem a vymezení předmětu surdopedie, postavení surdopedie v soustavě věd, metody a cíl surdopedie, společenský význam surdopedie. Patologie sluchového analyzátoru. Význam sluchu a sluchového pozadí. Výskyt a příčiny sluchových vad. Patologie sluchové funkce v oblasti periferní a centrální. Klasifikace sluchových vad. Symptomatologie sluchových vad (hluchota, hluchoněmota, ohluchlost, zbytky sluchu, nedoslýchavost, nepoznaná nedoslýchavost) i z hlediska mezinárodní klasifikace a terminologie. Důsledky sluchových vad. Prevence sluchových vad a sluchové defektivity. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)

HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5.

JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I, II. SPN Praha, 1990

KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha, Karolinum 2002

NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994

POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. MU Brno 1996

SOVÁK,M. Uvedení do logopedie. Praha, SPN, 1978-1982.

SOVÁK,M. Logopedie. Praha SPN 1. (1966,1971,1974) (1978,1980)

ŠEDIVÁ, Z. Rozvíjení sociálních dovedností sluchově postižených. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-034-6.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
Úkoly k samostudiu:

Jaké omezení vyplývá ze sluchového postižení pro každodenní život jedince?

Charakterizujte systém péče o osoby se sluchovým postižením v ČR.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK