PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výběrový seminář z didaktiky matematiky II - OK01310V06
Anglický název: Seminar on mathematics education II
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
Patří mezi: Volitelné předměty KS
Prerekvizity : OK0310032, OK0310033
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (26.01.2019)
Kurz je zaměřen na prohloubení, doplnění učiva matematiky a propojení klíčových myšlenek didaktiky matematiky. Student se bude připravovat také na práci s nadanými žáky, na práci s žáky ohrožené školním neúspěchem, dále na práci s učitelským i žákovským portfoliem, novými učebnicemi matematiky a inovativními přístup k vyučováné matematice. V kurzu se budou provádět analýzy videozáznamů vyučovacích hodin a příběhů z oblasti didaktiky matematiky.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (26.01.2019)

Student si sumarizuje, propojuje, prohlubuje učivo matematiky z různých kurzů na PedF, propojí klíčové myšlenky, popřípadě doplní některá témata. Důkladněji se seznámí s prací s nově vydávanými učebnicemi matematiky 1. st. ZŠ a inovativními přístupy k vyučování matematice, s novými pohlady na roli učitele ve vzdělávacím procesu.

Deskriptory
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (08.02.2021)

Onlinová výuka se koná na Google Meet na tomto linku:

 

 budeme využívat sdílené grafické plochy www.collboard.cz

Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)

Podle doporučení vyučujícího z dostupné literatury, doporučované již v základních kurzech.

Metody výuky
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (26.01.2019)

Výhradně reflektované řešení problémů jak didaktických, tak matematických a vzájemná diskuse moderovaná vyučujícím.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (26.01.2019)

1)     100 % účast a

2)     seminární práce - zpracování jednoho úkolu formulovaného při prvním setkání. Bude se jednat například o analýzu videa, popis vlastního realizovaného experimentu se žáky, esej, komentovaný příběh týkající se jevu z oblasti didaktiky matematiky.

Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)

Podle potřeby budou aktivity zaměřeny na prohloubení, doplnění učiva matematiky a propojení klíčových myšlenek didaktiky matematiky. Student se bude připravovat také na práci s nadanými žáky, ale i žáky, kteří vyžadují zvláštní péči, na práci s rodiči - jak vést rodiče k efektivní práci s dětmi. Dalšími tématy bude práce s učebnicemi, odkazy na OSR aktivity, mezipředmětové vztahy, práce s inspirativními webovými stránkami, zajímavá diskusní fóra pro učitele, organizace a lidé zabývající se vzděláváním (Who is who?), přechod žáka na 2. st. a přijímací zkoušky, návaznost prvního stupně na MŠ.

Požadavky k zápisu
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (26.01.2019)

Kurz se doporučuje těm studentům, kteří mají zájem prohloubit a obohatit své pohledy na pedagogickou praxi, posílit schopnost rozvíjet tvořivost a autonomii žáků v matematice. Doporučuje se, aby student měl absolvovány aspoň dva semestry kurzu didaktiky matematiky. Kurz bude otevřen pouze při minimálním počtu studentů 15.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK