PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Development and Use of Didactical Tests - OINZ1P023B
Anglický název: Development and Use of Didactical Tests
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (07.03.2024)
The course prepares students for their independent construction and use of achievement tests. Students are also introduced to international standardized tests such as GRE. The goal of the course is that students learn to construct and use achievement tests independently. Students learn to work with achievement tests data using the classical test theory. The secondary goal is that they try to work with standardized tests. 1. Types of achievement tests. 2. Types of test items. 3. Construction steps of achievement test. 4. Characteristics of test items - difficulty, sensitivity. 5. Analysis of distractors. 6. Validity and reliability of test - formulas for their computation. 7. Test standardization. 8. Examples of standardized tests. 9. Models for comparison of tests.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

American Educational Research Association., American Psychological Association., National Council on Measurement in Education., & Joint Committee on Standards for Educational and Psychological Testing (U.S.). (2014). Standards for educational and psychological testing.

Mertens, D. M. (2014). Research and Evaluation in Education and Psychology. London: Sage Publications.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Tolmie, A., Muijs, D., Mcateer, E. (2011). Quantitative Methods in Educational and Social Research. Open University Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK