PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactic basics of choral singing - OINS4H022A
Anglický název: Didactic basics of choral singing
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
PhDr. Leona Stříteská, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (20.12.2023)
Didaktika nácviku sborových skladeb různých stylů, diferenciace podle použitých kompozičních technik, problematika využití jednotlivých hudebních výrazových prostředků, typů a interpretační úrovně sborů. Připravenost studentů ve znalosti čtení not je rozvíjena doprovodem a hrou klavírních výtahů. Zvláštní pozornost je proto věnována hře z listu, při níž není hlavním cílem detailní výrazové propracování interpretované skladby, ale snaha o globální "čtení" partitury a její zvukovou realizaci v podobě odpovídající technickým možnostem interpreta. Cílem kurzu je také schopnost umělecké spolupráce se sólistou nebo sbormistrem a doprovázeným sborem. Práce s různorodým hudebním materiálem - didaktickým i instruktivním, orchestrálními i komorními party a partiturami, klavírními výtahy, ale i nezbytnou stylizací lidových a populárních písní pomocí akordových značek. Teoretické znalosti a praktické dovednosti mohou žáci prakticky uplatnit při zkouškách komorního sboru.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (20.12.2023)

Brinson, B. & Demorest, S.: Choral Music Methods and Materials. Cengage, ISBN: 1133599664, 2014.

Levitin, Daniel: This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Atlantic Books, ISBN 1843547163, 2008.

Thompson, William, Forde: Music, Thought, and Feeling: Understanding the Psychology of Music. Oxford University Press, ISBN-10 : 0195377079, ISBN-13 : 978-0195377071, 2008.

Broomhead, Paul: What is Music Literacy? Routledge, ISBN-10 : 1138299154, ISBN-13 : 978-1138299153, 2018.

Duane S. Crowther: KEY CHORAL CONCEPTS: Teaching Techniques & Tools to Help Your Choir Sound Great (Techniques For Teaching & Conducting High School & Adult Choirs), Horizon Publishers & Distributors, Inc., 2016.

Brower, Harriette: Vocal Mastery Talks with Master Singers and Teachers. Tredition classics, ISBN: 3842478410, 2011.

SMITH, Brenda; SATALOFF, Robert T. Choral pedagogy. Plural Publishing, 2013.

DEMOREST, Steven M. Building choral excellence: Teaching sight-singing in the choral rehearsal. Oxford University Press, USA, 2001

 

 

 

 

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (04.01.2024)

Playing the Piano

Active participation in lessons, mastering the set repertoire.
Performance of 2 contrasting stylizations of folk songs and 2 contrasting popular songs.
Performance of 2 choral scores with a set task.

Accompaniment of 4 songs by students.

Regulary participation at lessons, twice a semester active conducting performance.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (20.12.2023)

Plaing the Piano

Piano stylization of a folk song.
Piano stylization of popular songs.
Playing choral scores and performing various choral activities (conducting with one hand, playing selected combinations of voices, etc.

Methodology of choir warm-up

Motivational introduction to practice or. text translation

Use the correct methods of training

Changes of characters in conducting

Working with declamation, dynamic, agogic

Analysis and formulation of problems

Motivational communications

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK