PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Practice of Education with Reflection - School Observation - OINQ4P013A
Anglický název: Practice of Education with Reflection - School Observation
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 2 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course offers students the opportunity to orient themselves in a wide range of activities that are performed at the secondary or higher vocational school by the teacher of the subject of pedagogy. It will enable to complete auditions not only in the teaching of pedagogical subjects, but also in subjects close to the content, also to participate in the pedagogical practice of students of secondary pedagogical school, project days, etc. Aims: The student will be familiar with the course of listening practice at school in a wide range of activities that are performed by a teacher of pedagogy at a secondary or higher vocational school. It completes, records and reflects listening in the teaching of pedagogical subjects, connects practical experience with theoretical knowledge. 1. Preparation for listening practice, legislative framework. 2. Observation ethics, principles of visits in teaching. 3. Implementation of listening practice. 4. Reflections on practice.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Ghaye, T. (2010). Teaching and Learning through Reflective Practice: A Practical Guide for Positive Action. New York: Routledge.

Kyriacou, Ch. (2018). Essential Teaching Skills. Oxford: Oxford University Press.

Pollard, A. (2018). Reflective Teaching in Schools. Bloomsbury Academic.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK