PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Controlled Reading of Academic Texts I - OINQ3P107C
Anglický název: Controlled Reading of Academic Texts I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course is based on reflective reading of scholarly texts related to upbringing or education. Students will carefully study the selected publications while taking elaborate notes. Students should gain deep insight into the studied issues and should be able to discuss them at length during the final colloquium. The aim of the course is to lead students to reflective reading of essential publications and sharing their findings. 1. Controlled reading – basic conception, goals, organization. 2. Principles of reading and note-taking, conspectus. 3. Reading the texts, consultations. 4. Final colloquium.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Arendt, H. (1970). On Violence. Harcourt Publishers.

Zimbardo, P. (2008). The Lucifer Effect: How Good People Turn Evil. Rider.

Zimbardo, P. (2016). Man Disconnected: How the digital age is changing young men forever. Rider.

Zizek, S. (2009). Violence. Profile Books.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK