PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of Social Pedagogy and Social Work III - OINQ3P032A
Anglický název: Didactics of Social Pedagogy and Social Work III
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course enables the development of didactic thinking and didactic skills in a specific area of ​​social pedagogy and social work. It focuses on a detailed didactic analysis of selected topics of social pedagogy and social work and on planning, model implementation and reflection on the teaching of these topics. Objective of the course - aims of the course unit: Students develop their skills to plan, implement and evaluate the teaching of social pedagogy and social work. They will demonstrate these skills through their didactic portfolio and professional argumentation. Content definition: 1. The role of motivation in the teaching of social pedagogy and social work, activation of student learning. 2. Models of teaching, transmissive and constructivist teaching of pedagogical topics. 3. Forms and methods of teaching social pedagogy and social work, effective teaching strategies. 4. Cognitive and affective goals in teaching pedagogical subjects. Assessment of students' learning outcomes, feedback and formative assessment. 5. Lesson planning, didactic analysis of the curriculum of a selected topic in the field of social pedagogy or social work. Model teaching and its reflection. 6. Reflection and evaluation of preparations for lessons, systematic arrangement and evaluation of materials in the didactic portfolio.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Field, P., Jasper, C., Littler, L. (2016). Practice Education in Social Work: Achieving Professional Standards. Critical Publishing Ltd.

Ingleby, E. (2010). Applied Psychology for Social Work. Learning Matters.

Mantell, A., Scragg, T. (2018). Reflective Practice in Social Work. Learning Matters.

Rogers, M., Whitaker, D., Edmondson, D., Peach, D. (2020). Developing Skills and Knowledge for Social Work Practice. London: Sage Publications.

Trevithick, P. (2012). Social Work Skills And Knowledge: A Practice Handbook. Open University Press.

Walker, J., Crawford, K., Parker, J. (2008). Practice Education in Social Work. Learning Matters.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK