PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of Educational Sciences - OINP1P111A
Anglický název: Didactics of Educational Sciences
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (20.06.2020)
The course builds on the content of the subject General Didactics and is focused on solving two basic problems: What to teach in individual pedagogical disciplines and what specific methods and organizational forms to use. The content of the course is focused on general aspects of acquiring pedagogical knowledge, means, forms and methods of disseminating pedagogical knowledge, acquaintance with pedagogical documents and the role and competencies of a teacher.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (20.06.2020)

Learning outcomes:

Students will:

  • demonstrate the ability to functionally use the acquired knowledge in the preparation of a teaching plan for a selected topic of one of the pedagogical disciplines;
  • plan adequate activating methods and effective teaching strategies;
  • implement part of the plan in the form of micro-teaching or video recording;
  • formulate a reflection on their teaching.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (20.06.2020)

Estes, T. H., Mintz, S. L., & Gunter, M. A. (2010). Instruction: a models approach (6th ed). Pearson.

Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: maximizing impact on learning. Routledge.

Marzano, R. J., Pickering, D., & Pollock, J. E. (2001). Classroom instruction that works: research-based strategies for increasing student achievement (1st ed.). Association for Supervision and Curriculum Development.

OECD (2017) Starting Strong 2017: Key OECD Indicators on Early Childhood Education and Care. OECD Publishing, Paris. DOI:https://dx.doi.org/10.1787/9789264276116-en

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (20.06.2020)

The content of the course is focused on:

  • analysis of the curriculum of pedagogical disciplines;
  • specifics of teaching individual pedagogical disciplines;
  • planning learning objectives and ways to evaluate their achievement;
  • selection of adequate teaching activities, methods and forms of teaching;
  • elaboration of a teaching plan using selected methods and forms;
  • implementation or presentation of the teaching plan.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK