PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Continuous Teaching Practice at Upper Secondary School with Reflection - OINA4A033A
Anglický název: Continuous Teaching Practice at Upper Secondary School with Reflection
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The aim of the cours is to enable the students to apply their own knowledge from the area of subject didactics and furter develop their ability to to analyze the gained experience. The teaching practice involves observations within the lessons of individual student´s mentor´s lessons, peer observations, but mainly the student´s own independent teaching. After finishing the teaching practice at schools its reflection continues within reflective seminars. Topics: 1 specific aspects of teaching English at secondary schools 2 curricular documents used at the schools of secondary level of education = Framework Educational Programme for Gymnázia and School Ecucational Programmes of each individual school 3 planning lessons at secondary schools and their realization 4 follow-up reflection of the teaching experience and identification of both strong as well as teak aspects of each student´s teaching + giving them the space for further development 5 developing the ability to transform the gained experience into practice
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

RICHARDS, Jack C. a LOCKHART, Charles. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994. ISBN 05-214-5803-X.

SCRIVENER, Jim. Learning Teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford:Macmillan, 2011. ISBN 978-0-23072984-1.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK