PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
English Language Teaching Methodology II - OINA4A022A
Anglický název: English Language Teaching Methodology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 0 / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The aim of the study subject is to further develop teachers’ knowledge base. It focuses on the development of language skills in the context of English language teaching – on a theoretical as well as practical level •Receptive and productive language skills. •Teaching listening. •Teaching speaking. •Teaching writing. •Teaching reading.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

HARMER, Jeremy. How to teach English: new edition. Harlow: Longman, 2007, ISBN 978-140-5853-095.

HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. Harlow: Longman, 2001. ISBN 05-824-0385-5.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

ALDERSON, Christine Nuttall. With a chapter on testing reading by J. Charles. Teaching reading skills in a foreign language. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 978-140-5080-057.

GOH, Christine Chuen Meng a Anne BURNS. Teaching speaking: a holistic approach. New York: Cambridge University Press, 2012, ISBN 11-070-1123-X.

HARMER, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004. ISBN 05-827-7998-7.

WILSON, J.J. How to teach listening. Harlow: Pearson Education, 2008. ISBN 978-140-5853-040.



 
Univerzita Karlova | Informační systém UK