PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Observation Teaching Practice with Reflection - OINA4A013A
Anglický název: Observation Teaching Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)
Students will be introduced to the principles of teaching observation and reflection as a means of professional development. On the basis of these principles, selected aspects of English language teaching in primary and secondary schools will be observed and reflected upon, both using video recordings (parts) of lessons in seminars and in the field through visits to primary and secondary schools. Students will create their own professional portfolio.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)

Self-study of literature: 5 hours (semester)

Work with study materials: 9 hours (semester)

Time devoted to observation of teaching: min. 12 hours (semester)

Completion of assignments (time expected for preparation of one seminar and for preparation and reflection on teaching observation) and portfolio/seminar paper: 10 hours (semester)

Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)

ULIČNÁ, K.; ŽĎÁREK, K. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady, 1 díl. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-88176-09-1.

https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover

ULIČNÁ, K.; ŽĎÁREK, K. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady, 2. díl. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-88176-09-1.

https://publi.cz/books/535/index.html?secured=false#cover

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

RICHARDS, Jack C a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)

1. Professional development of student teachers and teachers.
2. Reflection.
3. Theory-practice relationship.
4. Teaching observation as one of the reflective techniques.
5. Professional portfolio.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.09.2022)

Active participation: faculty seminars and school visits.

Assigned tasks.

Submission of a professional portfolio.

Final interview.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK