PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Selected didactics aspects of English language II - OINA3A035A
Anglický název: Selected didactics aspects of English language II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The aim of the course is the application of the knowledge from the area of subject didactics in the context of secondary schools. Students get acquainted with the principles and ways of creation of basic curricular documents (ŠVP), mainly in connection with communicative competency. Subject didactics topics structured in accordance with the most important factors of the teaching process will be set into the context of teaching the English language at secondary schools. Analysis and evaluation of videorecordings of lessons taught at secondary schools will enable the students to more precisely identify and evaluate individual aspects ot teaching a foreign language and this way to focus their professional thinking. Topics: 1 factors of the teaching process 2 aims of teaching the English language 3 subject matter of teaching English (including teaching literature) 4 the learner 5 the teacher 6 teaching process management 7 planning lesson, stages in a lesson 8 evaluation in teaching foreign languages/error correction 9 other topics depending on the type secondary of school
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Gover, R., Philips, D., & Walters, S.(1995).Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching. ISBN 0435240595.

Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN 0-521-49773-6.

Showalter, E. Teaching Literature. Blackwell Publishing, 2003. ISBN: 9780631226246.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK