PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of the English Language III - OINA3A032A
Anglický název: Didactics of the English Language III
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course explores the ways of assessing proficiency in language skills and areas of the language system. Students will analyse tests and their typologies with regard to the purpose of testing. Various psychometric parameters of tests are investigated (e.g., validity, reliability, sensitivity, objectivity, difficulty). An insight into the process of validation, standardization and calibration is provided, so that students understand parameters of standardized tests. Particular attention is paid to the evaluation of the Maturita examination and its modifications for students with specific learning needs. Students will analyse, assess and evaluate essays and tests of Maturita candidates in accordance with the relevant test specifications. Themes: • Typology and assessment of tests; principles of test evaluation and construction • Objectivity, validity and reliability; item analysis of test results • Sensitivity, difficulty and timing • Standards and the process of standardization, calibration; the Maturita exam and other standardized examinations • Assessing language production • Assessing language comprehension • Assessing the areas of the English language system • Modifications and compensations for students with specific learning needs and disorders; aptitude, language aptitude tests and diagnostics
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Coursebooks:

Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. Pearson Longman.

McNamara, T. (2000). Language Testing. Oxford University Press.

the latest issue of The Common European Framework of Reference for Languages. The Council of Europe.

 

Recommended sources:

Bachmann, F. L., & Palmer, A. S. (2010). Language Assessment in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford University Press.

Byčkovský, P.,& Zvára, K. (2007) Konstrukce a analýza testů pro přijímací řízení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

Carr Nathan T. (2011). Designing and Analyzing Language Tests. Oxford University Press.

Corkill, D., et al. (eds.) (2011). Manual for Language Test Development and Examining. Council of Europe. Cambridge: Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Fulcher, G., & Davidson, F. (2007). Language Testing and Assessment: An Advanced Resource Book. Routledge.

Fulcher, G., & Davidson, F. (eds.) (2012). The Routledge Handbook of Language Testing. London and New York: Routledge.

Hughes, A. (2002). Testing for Language Teachers. Cambridge University Press.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK