PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teaching practice with reflexion at lower secondary level - OINA3A023A
Anglický název: Teaching practice with reflexion at lower secondary level
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 48 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
Continuous subject specific teaching practice with reflection is focused mainly on individual students’ teaching performance and its reflection with specific attention paid to the age of lower secondary school pupils. It consists of two basic stages: (1) familiarization od students with selected school as an institution including relevant curricular documents and classes of individual students’ mentors through observation; (2) own teaching performance in mentor’s classes, both in cooperation with mentor and individually. An integral part of the teaching practice will be a recording of a selected lesson and its reflection with school mentor as well as university teacher of ELT methodology. Furthermore, students will work in groups of 3 to 4 students to mutually analyse their video recorded lessons. Students will further develop their professional portfolio, including relevant materials.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Relevant curricular documents

Sources according to students‘ needs

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK