PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Observation practice with reflexion - English language - OINA3A013A
Anglický název: Observation practice with reflexion - English language
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 48 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
Students will be introduced to the principles of observation and reflection as one of the tools of professional development. Based on these principles, selected aspects of English language teaching and learning will be observed and reflected. Used will be video recordings of English language lessons or its parts, as well as observations of real lessons during visiting lower and upper secondary schools. Students will start working with own professional portfolio. Topics: •Professional development of student teachers and teachers. •Professional standards/s. •Theory – practice relation. •Classroom observation. •Reflection. •Professional portfolio.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995). Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching. ISBN: 0 435 24059 5. (vybrané kapitoly)

Richards, J. C., & Lockhart, Ch. (1994). Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press. ISBN: 05-214-5803-X. (vybrané kapitoly)

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmilan.  ISBN: 978-1-4050-1399-4. (vybrané kapitoly)

Uličná, K., & Žďárek, K. (2016, 2017). Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka: videopřípady. 1 díl (ZŠ) a 2. díl (SŠ). Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.

Curricular documents – if relevant

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK