PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of the English Language I - OINA3A012A
Anglický název: Didactics of the English Language I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: prof. Aline Germain-Rutherford
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The main aim of the course is to further develop the knowledge basis of the teacher profession. Based on the knowledge from the area of setting aims, communicative competency, lesson planning, etc. and in coordination with the basic principles of teaching language systems, within the frawork of the course students will get familiar with the principles ot teaching language skills on both – theoretical as well as practical – level. Microteaching, including evaluation as well as self – evaluation, supports the ability of aim setting, lesson planning, realizing a evaluating their own teaching as well as teaching of their colleagues. For the needs of lesson observations and the follow-up reflections students will be able to use observation feedback forms. Topics: 1 receptive skills: listening and reading 2 productive skills: speaking and writing 3 creation of own materials/activities 4 microteaching within the scope of individual skills with follow- up reflection
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Brown, H. (2001). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman. ISBN 978-013028283.

Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. Longman. ISBN 0-582-40385-5.

Harmer, J. (1998). How to Teach English. London: Longman. ISBN 978-1-4058-4774-2.

Gover, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995).  Teaching Practice Handbook. Heinemann. ISBN 0435240595.

Scrivener, J. (2011).  Learning Teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford: Macmillan.  ISBN 978-1-4050-1399-4.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK