PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
For Trainers Practice - OIBZ1Q003B
Anglický název: For Trainers Practice
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 1 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (11.03.2024)
This type of alternative practice allows students to practise in facilities, in which they will be able to apply for the position of a lecturer in hobby or professional adult education after graduating from their bachelor's degree studies. These are mainly educational agencies, non-governmental non-profit organizations and various companies. During the internship students observe the work of lecturers, assist them and help prepare and implement various educational activities for adults.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (11.03.2024)

The aim of this course:

  • to support students' interest in pedagogical work
  • to motivate students among else to enrol for master's degree focused on teacher training.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)

Beadle, P. (2010). How To Teach. Crown House Publishing.

McGill, R. M. (2015). Teacher Toolkit. Bloomsbury Education.

Jeffs, T., Ord, J. (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines. New York: Routledge.

Kyriacou, Ch. (2009). Effective Teaching in Schools: Theory and Practice. Oxford: Oxford University Press.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (11.03.2024)

1. Introduction to teaching practice.

2. Andragogical minimum.

3. Work with observation sheets.

4. Appropriate strategies for taking records of observations.

5. Analysis of listening and their use for practice.

6. Reflection and self-reflection.

7. Own preparation and practice.

8. Joint analyses.

9. Outputs of the subject for practice.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK