PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Orientation Practice with Reflection - OIBZ1P001B
Anglický název: Orientation Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Vyučující: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (10.03.2024)
During the semester, students will visit various facilities: primary school - 1st and 2nd grade, various types of secondary schools, or. children's and youth homes. In the form of joint excursions they will get acquainted with the real conditions of pedagogical practice. The internship ends with a reflection seminar, during which students take written records of the internship.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (10.03.2024)

The student:

  • Analyzes the specifics of the visited types of schools and school facilities and compares the workload of pedagogical staff who work in them.
  • Formulates his attitudes to the pedagogical profession and to the subsequent study of teaching.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (10.03.2024)

Capel, S., Lesak, M., Younie, S. (2019). Learning to Teach in the Secondary School: A Companion to School Experience. New York: Routledge.

Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2010). A Guide to Teaching Practice. New York: Routledge.

Websites of visited schools.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Bc. Veronika Chalupová (10.03.2024)

1. Introduction to the subject - introductory seminar in the range of 2 teaching hours - familiarization of students with the content of the course Orientation practice, with visits to individual facilities and with the structure of the portfolio as an output from the course.

2. Visit to elementary school - listening, lesson analysis.

3. Visit to the grammar school or secondary school / high school - organization, listening, lesson analysis.

4. Visit to another school facility according to the possibilities and choice of the teacher.

5. Reflection seminar - final analysis and evaluation of the subject in the range of min. 4 hours.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK