PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Relaxation Activities - OIBQ3P068B
Anglický název: Relaxation Activities
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course has an experiential character, includes practical issues of coping with stress and practicing relaxation. Attention is focused mainly on techniques of psychogenic and non-psychogenic retuning, which the pedagogical worker can incorporate into his daily life. The aim of the course is to understand the importance and mastery of selected techniques and exercises supporting relaxation and concentration. Content definition: 1. The importance of relaxation and concentration for health promotion. 2. Criteria of (mental) health and signs of growth of mental balance. 3. Practical coping with stress and challenging situations in personal and professional life. 4. Principles of psychogenic and non-psychogenic retuning. 5. Autoregulation of attention, thinking, emotions and ideas. 6. Relaxation concentration exercises. 7. Visualization and imagination. 8. Practicum of the basic level of Schultz's autogenous training.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Davis, M. (2019). The Relaxation and Stress Reduction Workbook. New Harbinger.

Kermani, K. (1996). Autogenic Training: Effective Holistic Way to Better Health. Souvenir Press Ltd.

Kluge, N. (2014). Mindfulness for Kids I: 7 Children’s Meditations & Mindfulness Practices to Help Kids Be More Focused, Calm and Relaxed. Arts & Education Foundation.

Neenan, M. (2017). Developing Resilience: A Cognitive-Behavioural Approach. New York: Routledge.

Wilson, S., Elson, P. (2019). Meditation For Children: A Book of Mindfulness. BHC Press.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK