PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Prevention of Risk Behavior - OIBQ3P052A
Anglický název: Prevention of Risk Behavior
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course acquaints students with specific educational problems at school, disciplinary offenses and their various manifestations, with risky behavior as such. It shows the possibilities of analyzing the causes, resp. factors that contribute to their origin and development. It offers various approaches, means and methods by which these phenomena can be prevented or subsequently addressed in schools. The course program is based on the personal experience of students with the problematic behavior of children and youth in primary and secondary schools and the knowledge gained from previous studies. Objective of the course in terms of learning outcomes and competences 1. Defining the issue of risky behavior. 2. Manifestations of risky behavior in the school environment. 3. Contexts of risky behavior of children and adolescents. 4. Causes of risky behavior of children and adolescents. 5. Prevention and solution of risky behavior. 6. School preventive program and social pedagogy. 7. Cooperation of school and family with other institutions in solving manifestations of risky behavior.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Biglan, A., Brennan, P. A., Foster, S. L., Holder, H. D. (2004). Helping Adolescents at Risk: Prevention of Multiple Problem Behaviors. Guilford Press.

Kyriacou, Ch. (2018). Essential Teaching Skills. Oxford: Oxford University Press.

Rogers, B. (2015). Classroom Behaviour. London: Sage Publications.

Selekman, M. D. (2018). Working with High-Risk Adolescents. Guilford Press.

Wolde, A., Tsegay, G. (2013). Risky Sexual Behaviors among High School Students. Lambert Academic Publishing.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK