PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Foundations of Didactics of Social Pedagogy I - OIBQ3P045A
Anglický název: Foundations of Didactics of Social Pedagogy I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course expands the didactic competencies of students with the methodology of hobby activities and education in free time. The focus is on spontaneous and organized hobby activities, ways of motivating hobby activities, solving the relationship between the principle of voluntariness and pedagogical influence. The aim of the course is to enable students to understand the broader pedagogical-psychological contexts of the implementation of hobby and leisure activities. Content definition: 1. Definition of the concept of interest, the relationship of interests, needs and abilities, the question of proportionality. 2. Functions of interests and hobby activities in human life. 3. Factors influencing the development of the interests of children, youth and adults. 4. Hobby activities in a broader pedagogical and psychological context. 5. Objectives, content, methods and forms of hobby activities. 6. Spontaneous and organized hobby activities.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Curzon, L. B., Tummons, J. (2013). Teaching in Further Education: An Outline of Principles and Practice. Bloomsbury Academic.

Gregson, M. (2020). Reflective Teaching in Further, Adult and Vocational Education. Bloomsbury Academic.

Mantell, A., Scragg, T. (2018). Reflective Practice in Social Work. Learning Matters.

Scales, P. (2012). Teaching In The Lifelong Learning Sector. Open University Press.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK