PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of Music Education II - OIBH4H051A
Anglický název: Didactics of Music Education II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc.
PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Vartan Agopian, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)
The course introduces the principles and methods of music education. It focuses mainly on the area of activity conception of HV (intonation skills, creative intonation, singing skills, auditory analysis, listening activities, etc.). Principles and methods of music education work. Activity concept of music education - basic characteristics of music activities, creative principle in music education. Model situations of individual music educational procedures in teaching music education. Possibilities of using Orff principles in music education. The position and role of nonartificial music in school practice. Development of pupil intonation skills, application of progressive elements of existing intonation methods, auditory analysis and musical dictations, principles of creative intonation. Work with non-singers, methodology of development of students' singing skills. Rhythmic activities in relation to the rhyme and the song. Criteria for selecting songs and methods of rehearsing them. Instrumental and movement activities for the acquired song or listening composition. Didactic interpretation of listening composition. Methodical work with children's choir.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)

 Lehmann, Ch.  Building School 2.0: How to Create the Schools We Need. San Francisco: John Wiley&Sons, Ltd, 2009. ISBN-13: 978-1118076828.

Fitzpatrick-Harnish, K.  Urban Music Education: A Practical Guide for Teachers. Oxford: Oxford University Press, 2015. 160 pp.

Schippers, H.  Facing the Music: Shaping Music Education from a Global Perspective. Oxford: Oxford University Press, 2010. 239 pp.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK