PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Introduction into English Language Teaching Methodology II - OIBA4A051A
Anglický název: Introduction into English Language Teaching Methodology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)
Introduction into the Didactics of the English Language II is a theoretical and practical course within whose framework future teachers will get aquainted with the importace of planning for the teacher, with curricular, startegic and programme documents, with material and non-material didactic aids and also with the main principles of textbook and other teaching materials selection and evaluation. Topics 1 curricular and programme documents 2 planning lessons and courses 3 material and non-material didactic aids 4 the role of the textbook, criteria for its selection and evaluation 5 other materials and aids available and their application in the teaching process, e.g authentic materials, graded freaders.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)

Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Heinemann. ISBN: 0-435-24058-7.

Doff, A. (1988). Teach English: atraining course for teachers. Cambridge, Cambridge University.  ISBN: 0-521-34863-3.

Grant, N. (1987). Making the Most of your Textbook. Longman. ISBN: 978-0582746244.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education.  ISBN: 0-582-40385-5.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmilan.  ISBN: 978-1-4050-1399-4.

Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press. Vybrané kapitoly. ISBN: 978-0-521-15704-9.

Ur, P. (1991). A Course in Language Teaching.Cambridge University Press. ISBN: 978-0-521-44994-6.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK