PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Introduction into English Language Teaching Methodology I - OIBA4A041A
Anglický název: Introduction into English Language Teaching Methodology I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)
Introduction into the didactics of the English language I is a theoretical and practical course whose main aim is to get students acquainted with key concepts from the area of subject didactics. Within its framework the term subject didactics as well as the most important factors of the teaching process will be introduced. Students will also get familiar wit the aims and contents of teaching English as a foreign language. Attention will also be paid to the two most important actors of the teaching process: the learner and the teacher. Topics: 1 factors of the teaching process 2 aims and subject matter of teaching English, intercultural communicative competency 3 the teacher 4 the learnerer 5 class management, providing feedback, giving instructions, presentation, eliciting, activity and its running 6 lesson planning
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)

DAVIES, Paul a PEARSE, Eric. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3.

HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5.

MEDGYES, Peter. The non-native teacher. Hong Kong: Macmillan Publishers Ltd., 1994. ISBN 0-333-60020-7.

NUAN, David a LAMB, Clarice. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmillan, 2011. ISBN 978-1-4050-1399-4.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK