PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teaching English with ICT - OIBA3A044B
Anglický název: Teaching English with ICT
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)
The course presents various technological tools of ELT and their efficiency in the cyberspace. The theory focuses on current research in e-learning and on the use of ICT in education. It also explores the psychological aspects of online learning and teaching. Students will use various ICT tools in seminars: CLMS systems, available online materials, edublogs and vlogs. Various technologies used to analyze discourse are also included. Students will acquire the necessary theoretical background to be able to create a professional online lesson, to lead an online tutorial and to analyse discourse. Content: • cybernetic pedagogy • didactics of distant and electronic education, CALL, TELL • psychological aspects of distant and electronic education; digital dementia • tutor in (C)LMS, MUVE and VLE systems; m-learning • positive and negative aspects of e-learning, m-learning and blended learning • ICT tools for e-learning; available online sources • means of synchronous and asynchronous communication • e-learning research findings; research in distant education and cybernetic pedagogy • ICT tools for analysing discourse
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)

 

Beatty, K. (2010). Teaching and Researching Computer-Assisted Language Learning. 2nd ed. Pearson Longman.

Chapelle, C. A. (2017). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. Wiley Blackwell.

Dudeney, G., & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology. Pearson Longman.

Sharma P., & Barrett B. (2007). Blended Learning – Using Technology in and beyond the Language Classroom. Macmillan.

White C. (2003). Language Learning in Distance Education. Cambridge University Press.

 

Recommended sources:

Chapelle, C. A. (2003). English Language Learning and Technology. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.

O’Keeffe A., et al. (2007).  From Corpus to Classroom: language use and language teaching. Cambridge University Press.

Granger S., et al. (1998). Learner English on Computer. London and New York: Longman.

Hinkelman, D. (2018). Blending Technologies in Second Language Classrooms. Palgrave Macmillan.

Horton W., & Horton K. (2003). E-learning Tools and Technologies. Wiley Publishing, Inc.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK