PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogical-Psychological Practice - OENPP144
Anglický název: Pedagogical-Psychological Practice
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:1 E:0
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - mgr.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2013)
Students shall gain knowledge and skills concerning: Various teaching methods, teaching profession, professional skills, relationship between the teacher and pupil.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2013)

The aim of this practical course is to learn about general educational aspects of the interactive processes of teaching and learning, to get knowledge of various role concepts of pupils and teachers. Students will get familiar with various aspects of the teaching profession, with teacher´s activities and the school organization.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)

Documents

1. ACT No. 563/2004 Collection of Law, on Pedagogical Staff and on the Amendment to Some Other Acts Available at http://www.msmt.cz/dokumenty/act-no-563-of-24th-september-2004

2. European Commision. Eurydice. (2011). National system overview on education systems in Europe - Czech Republic. Available at http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase national summary sheets/047 CZ EN.pdf

3. Ministry of education, youth and sport. (2001). National Programme for the Development of Education in the Czech Republic. Available at http://www.msmt.cz/files/pdf/whitepaper.pdf

4. Research Institute of Education in Prague. (2007). Framework Education Programme for Basic Education. Available at http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP ZV EN final.pdf

5. Research Institute of Education in Prague. (2007). Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools). Available at http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP G·anj.pdf

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2013)

- lesson observations
- reflective analysis, together with teachers, teacher educators, peers
- discussions with school management members
- analysis of school documentation
- interviews with teachers and pupils
- if possible, assistant activities at school
- collecting data for inquiry tasks, designated in connected reflective courses

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK