PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Outdoor mathematics at the primary school - OENMM1705Z
Anglický název: Outdoor mathematics at the primary school
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 15 (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michaela Kaslová
Vyučující: PhDr. Michaela Kaslová
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (13.11.2019)
Na základě praktických činností i s použitím prožitkové matematiky a nových technologií objevovat vvybrané vztahy matematika a další obor; problematika bude zasazena do širšího kulturního rámce a propojena s obory antropomatematika a etnomatematika.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)

Cílem je propojit mimoškolní zkušenosti dítěte se školní matematikou a naopak ve volném čase dítěte matematiku objevovat.

Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (27.09.2022)

The organization of the course has two forms

1) 3 meetings in small groups  - a walk through Prague (Saturday in Aprile or May) 
we will arrange the data

2) online Microsoft Teams  (February - May):  
The first online bud meeting will be on Monday, February 22 at 11 a.m.

home preparation assumes at least 60 hours

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0b88133118e3403d8dd355b25744ba44%40thread.tacv2/conversations?groupId=dadb1ea8-2cbf-4cb6-84a3-338ba6263c22&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)

Články v časopisech a sbornících na toto téma. Např. Dva dny s didaktikou matematiky 2017 (http://files.suma.jcmf.cz/200000117-086c50966f/Dva%20dny%20s%20DM2017.pdf).

HANŽL, T. Šifry a hry s nimi: kolektivní outdoorové hry se šiframi, Praha: Portál

Metody výuky -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)

Kombinace přednášky a semináře.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (27.09.2022)

samostatná písemná domácí práce k vybranému tématu s obhajobou,

výuka ve třech blocích (datum na základě dohody vyučujícího se studenty) 12 hodin

100% účast a aktivita na seminářích

na závěr prezentace domácí práce a diskuse 2h

Sylabus -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)

1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.

2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.

3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály).

4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.

5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.

6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.

Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK