Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
němčina
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (18.05.2019)
Jednotlivé problémové oblasti: Kurs se zaměřuje na podobnosti a rozdíly v metodice výuky DaF na jednotlivých typech škol. Teoretické znalosti a pedagogické kompetence studentů jsou kontrolovány během stáže na základních školách s rozšířenou výukou cizích jazyků, na gymnáziích a během praxí v dalších institucích v rámci studia cizojazyčné filologie.
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (18.05.2019)
Teaching Practice enables students to gain first experience in educational field. Students deepen their didactic skills in their selected field of study, in the field of diagnosis, evaluation, communication, organization and management of the educational environment. Students' self-reflection will be developed thanks to the analysis of several observed lessons which will be taught by teachers of primary schools. Furthermore, students will analyse their own lessons which will be guided by a faculty and departmental teacher. During this practice in primary and secondary schools students can apply their knowledge, which they gained in all German methodology courses, ín practice. At the end of practice students submit reports which describe all lessons they taught and they formulate conclusions from this practice. This course is taught in German.
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (18.05.2019)
Die einzelnen Problemkreise: Im Mittelpunkt stehen die Gemeinsamkeiten und Unterschiede in der Methodik des DaF-Unterrichts an den einzelnen Schultypen. Theoretische Kenntnisse und pädagogische Kompetenzen der Studierenden werden bei einem Praktikum an den Grundschulen mit dem erweiterten Fremdsprachenunterricht, an Gymnasien und in unterschiedlichen Sprachübungen im Rahmen des Fremdsprachenphilologie-Studiums überprüft.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (16.05.2019)
BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen; Basel : Francke Verlag, 1995. ISBN 3-8252-8043-8. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0. HORNIG, U.; HABERMANN, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999.
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (16.05.2019)
AUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen; Basel : Francke Verlag, 1995. ISBN 3-8252-8043-8. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0. HORNIG, U.; HABERMANN, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (16.05.2019)
Portfólio o vykonané praxi s hodnocením učitele jako vedoucího praxe.
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (16.05.2019)
Report on the internship. Opinion of the teacher in the role of the supervisor.
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (16.05.2019)
Bericht über das Praktikum. Gutachten des Lehrers/der Lehrerin in der Rolle des Betreuers/der Betreuerin.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)
- školení o stáži
- náslechy
- praxe
- evaluace
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (18.05.2019)
- instructions on school practice
- observation
- practice
- evaluation