PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Action research in teachers' practice - OENEE2106Z
Anglický název: Action research in teachers' practice
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 12 (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (10.05.2022)
The course for teacher students is focused on action research in practice. Students form research teams (including teacher students, a teacher and a teacher trainer/researcher). Together they identify a problem they will focus on, prepare a schedule consisting of particular research steps and results' presentation. Then they carry out the research. The course is intended for students who have already grown to appreciate the evidence-based approach in education and for students who want to develop their teaching self-improvement skills. The course is suitable to be connected with the master thesis in which the action research can constitute the core. Also cooperation with doctoral students at particular departments is also welcome.
Literatura -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (10.05.2022)
  • Maxwell, J. A. (2008). Designing a qualitative study. The SAGE handbook of applied social research methods, 2, 214-253.
  • Atkins, L., & Wallace, S. (2012). Qualitative research in education. SAGE publications.
  • Silverman, D. (Ed.). (2016). Qualitative research. sage.
  • Noblit, G. W., Beach, D., Bueno, B., Fickel, L., Pillow, W., & Thapan, M. (2020). The Oxford Encyclopedia of Qualitative Research Methods in Education. Oxford University Press.
  • Calhoun, E. F. (1993). Action Research: Three Approaches. Educational leadership, 51(2), 62-65.
  • Sagor, R. (2011). The action research guidebook: A four-stage process for educators and school teams. Corwin Press.



 
Univerzita Karlova | Informační systém UK