PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Students Research Project in the Czech Republic - OEMNN1710Z
Anglický název: Students Research Project in the Czech Republic
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
Kurz dává studentům příležitost prozkoumat problematiku, která vzbuzuje jejich zájem do hloubky, která není v učebních osnovách jinak dostupná, a rozvíjet výzkumné dovednosti a získat zkušenosti z nezávislého studia. Toto téma může vycházet ze zájmů rozvíjených v jiných kurzech nebo z předmětů, které nejsou jinak obsaženy v učebních osnovách. Projekt by měl zahrnovat specifikaci problému vyplývajícího z existujícího výzkumného oboru v pedagogice, měl by zahrnovat využití a rozvoj výzkumných dovedností k prozkoumání problému a měl by předložit důkazy, které na něj budou mít vztah.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pěnička (01.12.2019)
•The course gives students an opportunity to investigate an issue that excites their interest to a depth not otherwise available in the curriculum, and to develop research skills and gain experience of independent study. The topic may derive from interests developed in other courses, or from subjects not otherwise covered in the curriculum.
•The project should involve the specification of a problem derived from an existing research field in pedagogy, should involve the use and development of research skills to investigate the problem, and should present evidence bearing upon it.
 

Course objectives

  • •Develop a deeper understanding of students' research project in education the field of education in comparative education
  • Deepen students' knowledge of research terminology and methodology
  • Improve competences to comparison education systems and the interpretation of students' critical thinking
  • Develop writing habits
  • Build awareness in the field of ethical research

Students will be able to

  •  describe and explain developments in education
  •  identify the field of comparative education and its areas of study
  •  understand different approaches in education research and be able to use and value different methods in comparative studies
  •  understand the principles of analysis of education systems in different countries
  •  explain comparative education
  •  identify educational comparative approaches and methods
  •  identify the similarities and differences, as well as the strengths and
  •  weaknesses, of education systems
  •  compare and contrast the educational systems of selected countries
  •  draw lessons from various systems of education for informed practice.
  •  compile and evaluate a research plan for a comparative study.
  •  plan and realise and write a report of the research carried out during his/her stay in the Czech Republic
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pěnička (07.10.2020)

Information about the time and place of the courses will be provided to students via email. Students will find information about the first courses on the KPPP website http://kppp.pedf.cuni.cz/index.php/en/erasmus-courses/.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pěnička (01.12.2019)
Pedf Library: 
BAKKER, Arthur. Design research in education: a practical guide for early career researchers. London: Routledge, [2019]. ISBN 978-1-138-57447-2.
COHEN, Louis, Lawrence MANION a Keith MORRISON. Research methods in education. Eighth edition. London: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-20988-6.
HAMILTON, Lorna a Ravenscroft JOHN, 2018. Building Research Design In Education: theoretically informed advanced methods. London: Bloomsbury Academic. ISBN 978-1-350-01949-2.
MCKENNEY, Susan E. a Thomas C. REEVES. Conducting educational design research. Second edition. London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-09555-7.
SHANK, Gary D., Janice PRINGLE a Launcelot BROWN, 2018. Understanding education research: a guide to critical reading. Second edition. New York: Routledge. ISBN 978-1-138-56579-1.
COE, Robert, Michael WARING, Larry V. HEDGES a James ARTHUR, 2017. Research methods & methodologies in education. 2nd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-4739-6980-3.
MAYER, Richard E. a Patricia A. ALEXANDER, 2017. Handbook of research on learning and instruction. Second edition. New York: Routledge. Educational psychology handbook series. ISBN 978-1-138-83176-6.
 
National Library:
ABBOTT, Martin L., c2011. Understanding educational statistics using Microsoft Excel® and SPSS®. Hoboken, N.J.: Wiley. ISBN 978-0-470-88945-9.
MANĚNOVÁ, Martina a Martin SKUTIL, 2012. Methodology of educational research. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-345-1.
McDermott, C., Kington, A., Matulčíková, M., Pucek, Z. & Aksman, J. (2012). Paradigms and research of educational practice. Los Angeles: Department of education, Antioch University Los Angeles.ISBN 978-1-61364-956-5
Watson, J., Beswick, K. & Brown, N. (2012). Educational research and professional learning in changing times : the MARBLE experience. Rotterdam Boston: SensePublishers. ISBN 978-94-6091-943-5 
International handbook of interpretation in educational research, 2014. New York, NY: Springer Berlin Heidelberg. ISBN 978-94-017-9281-3.
 
suggested optional literature (online)
KOSHY, Valsa, 2005. Action research for improving practice: a practical guide. London: PCP/Sage Publications. ISBN 14-129-0755-1.
SHAVELSON, Richard J. a Lisa TOWNE, c2002. Scientific research in education. Washington, DC: National Academy Press. ISBN 03-090-8291-9.

Comparative and International Education Society: http://www.cies.us
Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) Development Co-operation
Directorate: http://www.oecd.org/dac
OECD Programme for International Student Assessment (PISA): http://www.pisa.oecd.org
UNESCO Education for All Global Monitoring Report: http://www.unesco.org/en/efareport

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pěnička (01.12.2019)

• group discussion
• project-based writing
• assignments on google classroom
https://classroom.google.com/u/0/c/Mzk3NzYwNjIyMDBa
• peer review of students projects

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
Připravit a provést výzkumný projekt v České republice.

Vytvořte zprávu o výzkumné činnosti na základě náhledu literatury.
Hluboká příprava

Průběžné úkoly podle učitele
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK