PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pre-primary Education - current trends and challenges in Europe - OEMNN1706Z
Anglický název: Pre-primary Education - current trends and challenges in Europe
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 5
Rozsah, examinace: 1/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:20 / 20 (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - bc.
Předměty v angličtině - mgr.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
Kurz se zabývá současnými trendy a výzvami vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě. Kurz je zaměřen na rozmanitost vzdělávacích systémů a vzdělávací reality v České republice, v zemích zúčastněných studentů a v dalších evropských zemích. Studentům budou poskytnuty klíčové informace o vývojových trendech a důležitých tématech souvisejících se současným vývojem v předškolním vzdělávání v Evropě (struktury ECEC; veřejné politiky týkající se opatření na podporu ECEC a rodiny; kvalita ECEC; pokyny pro vzdělávání; specifická opatření jazykové podpory pro děti; výsledky, hodnocení a podávání zpráv; profesionalizace). Část lekcí je věnována tématům vybraným studenty během předchozích lekcí. Výuka probíhá formou přednášek a diskuse. Výstupem kurzu (po schválení) je skupinová prezentace a srovnávací esej. Téma závisí na volbě studenta. Součástí tohoto kurzu je exkurze do fakultní mateřské školy. Časová náročnost (6 kreditů): - přímá výuka ve třídě: 24 hodin - práce na úkolech Moodle a příprava na výuku, icl. nemocnice v mateřských školách: 96 hodin - příprava na závěrečnou prezentaci: 30 hodin
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (20.11.2023)

Time load (6 credits=150-180 hours):
- direct class instruction: 24 hours
- working on Moodle tasks and preparing for lessons, icl. hospitations in nursery schools: 96 hours
- preparation for the final presentation: 30 hours

 

Link for the online teaching: MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NDZiNDBkMmEtOTA5Yi00MzMzLWE3MDgtOTE0N2EzZDM0ZGRk%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%2297ede4ed-fc3c-4587-8e82-a4f2f9f83b98%22%7d

If you want to participate and you have touble to register into the course in MS Teams, please send an email to barbora.loudova@pedf.cuni.cz in advance - the teacher will add you to the team in MS Teams.

Thank you for your co-operation.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)

European Commission/EACEA/Eurydice. Description of national education systems. https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en.

European Commission/EACEA/Eurydice, 2017. The Structure of the European Education Systems 2017/18: Schematic Diagrams. Eurydice Facts and Figures. Luxembourg: Publications Office ofthe European Union. 

European Commission/EACEA/Eurydice, 2016. Structural Indicators on Early Childhood Education and Care in Europe – 2016. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the EuropeanUnion.

OECD, 2018. Engaging Young Children: Lessons from Research about Quality in Early Childhood Education and Care, Starting Strong, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264085145-en.

OECD, 2017. Starting Strong 2017: Key OECD Indicators on Early Childhood Education and Care, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789264276116-en

OECD, 2017. Starting Strong V: Transitions from Early Childhood Education and Care to Primary Education, OECD Publishing, Paris, http://dx.doi.org/10.1787/9789264276253-en.

Slot, P., 2018. Structural characteristics and process quality in early childhood education and care: A literature review, OECD Education Working Papers, No. 176, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/edaf3793-en.

http://www.msmt.cz/areas-of-work/basic-education-1

http://www.msmt.cz/areas-of-work/preschool-education

http://www.msmt.cz/areas-of-work/social-programs

http://www.csicr.cz/en/home?lang=en-us

http://www.csicr.cz/en/QL/International-Surveys

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (09.09.2018)

Lessons are conducted through lectures, discussions and students´presentations.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (16.05.2019)

Introduction to the course

Comparative Education and ECEC in Europe

Key Data on ECEC in the Czech Republic in comparison with ECEC systems in students´ countries

Public policies concerning ECEC, Film Childcare Stories,

Quality of ECEC  – education guidelines, outcomes

Method Carly – practical approach

Assessment and reporting

Learning Story method

Specific language support measures for children - Kikus method

Vstupní požadavky - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (09.09.2018)

none

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (10.09.2021)
Podmínky pro absolvování předmětu jsou:

1. aktivní účast,

2. Skupinová/individuální prezentace  (samostatně nebo ve skupině 2-3 studentů). Každý student má připravit prezentaci na konkrétní téma předškolního vzdělávání. Téma bude schváleno učitelem kurzu. Schválí dovednosti při práci s literaturou a informačními databázemi. 
 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK