PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Literární výchova a čtenářství s praxí II - OEMLL2116Z
Anglický název: Literary Education and Reading Competency with practice II
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0L153A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (26.04.2022)
Cílem praxe je ověřit si své porozumění postupům v plánování a výstavbě přípravy dle modelu „před-při-po“, získat a reflektovat svou zkušenost z práce s dětmi nad literárním textem, získat poznatky o práci v hodině LV od učitele i od účastníků praxe i od žáků. Studenti zlepšují svůj postup plánování LV podle autentických zkušeností ze třídy. Studenti se učí posuzovat vhodnost textů pro výuku LV, učí se formativním hodnocením vlastní práce i práce žáků vylepšovat své chápání i provádění hodin LV. Využívají odborné texty k LV a čtenářské gramotnosti. V závěru semestru píšou souhrnnou reflexi své zkušenosti z praxe a své připravenosti k výuce LV.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (26.04.2022)

HAUSENBLAS, O., ŠLAPAL, M., ZMRZLÍK, M. Nápadník menteeho. Nový Jičín: KVIC, 2015. [online] [cit. 2015-29-09]. Dostupné z www: <http://share.kvic.cz/Documents/Mentee_CD.pdf>.

HAUSENBLAS, O. Čeština doopravdy. Návrh didaktického pojetí výuky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na 1. stupni ZŠ. Nákladem vlastním 2015. ISBN: 978-80-260-8165-4

KOL. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín, KVIC 2012, dostupné z

http://www.kvic.cz/aktualita/2370/Metodika_rozvoje_ctenarstvi_a_ctenarske_gramotnosti

MOCNÁ, D., PETERKA, J. a kol. Encyklopedie literárních žánrů. Praha, Litomyšl: Paseka 2004.

PETERKA, J. Teorie literatury pro učitele. Mercury Music & Entertainment: Úvaly, 2007.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (26.04.2022)

Aktivní a úplná přítomnost na setkáních praxe. Vlastní výstup ve výuce, následovaný sebereflexí a zpětnou vazbou ze skupiny. Zpracování vlastní přípravy pro učební jednotku literární výchovy s textem podle povahy třídy a dispozic učitele. Aplikace odborných poznatků o rozvíjení čtenářství podle modelu z kursu Literární výchova a čtenářství I. Průběžné konzultace a sdílení postupů a poznatků o přípravě s vedoucím, s učitelem i ve skupině (písemně na webu). Spisovné a kultivované vyjadřování písemné i ústní. Své nabyté znalosti a zkušenost projeví rozmyslným uvažováním o problematice didaktiky LV na 1. stupni ZŠ při zkoušce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK