PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Drama in the English Classroom - OEMAA2147Z
Anglický název: Drama in the English Classroom
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (20.04.2022)
Kurz se zaměřuje na využívání postupů z oboru výchovné dramatiky ve výuce cizích jazyků. Na základě vlastního prožitku a studia teorie si studenti vytvoří přehled o základních možnostech využití dramatické hry v hodinách angličtiny na základní a střední škole. Témata: 1. Divadlo a dramatická výchova ve výuce cizích jazyků: historie i současný vývoj 2. Divadelní improvizace jako prostředek k rozvíjení řečové dovednosti mluvení 3. Možnosti práce s psaným dialogem ve výuce anglického jazyka 4. Tvorba a inscenace jevištního tvaru 5. Základní režijní a herecké dovednosti 6. Učitel v roli
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (29.04.2022)

BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.

KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.

LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.

MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.

NEELANDS, Jonothan, GOODE, Tony. Structuring drama work. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 9781107530164.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK