PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Drama and storytelling - OEMAA1742Z
Anglický název: Drama and storytelling
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: ANLI
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : O01301219
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.03.2020)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla a prostřednictvím práce s příběhem. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na prvním stupni základní školy. Ve dvojicích připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu, vytvářejí a realizují vlastní návrh na práci s příběhem. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.03.2020)

BILBROUGH, N.  Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.

EGAN, K.: Teaching as Storytelling. Chicago: The University of Chicago Press, 1986.

LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004.

MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: IPOS, 1998.

MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: IPOS, 2002.

MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992.

MORGAN, J.; RINVOLUCRI, M. Once Upon a Time. Using stories in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.

PHILLIPS, S. Drama with Children. Oxford: Oxford University Press, 1999. 

Scenario, http://scenario.ucc.ie

WESSELS, C. Drama. Oxford: Oxford University Press, 1987.   

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (02.03.2020)

-         Attendance (no more than 1 missed class), active participation

-         Reading a selected article/chapter, interactive presentation of its main points, presenting one of the ideas that can be useful in our teaching context  (10 - 15 minutes, in pairs)

-         Rehearsing a short scripted scene and performing it in class   (in groups)

-         Leading a short storytelling session (in groups)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK