PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Introduction to Evidence-Based Prevention - OEBPQ1711Z
Anglický název: Introduction to Evidence-Based Prevention
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OENPQ1712Z
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh LS   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)
Cílem kurzu je představit studentům význam hry a her v sociální a kulturní psychologii.
Deskriptory
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)

Distance learning during summer semester 2021

The course use Moodle (virtual learning platform) to provide students with relevant materials and pre-recorded videolectures. The link is available here: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11850

Literatura -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)

Caillois, R. (1961). Man, Play and Games. New York: Schocken Books. 

 

Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper and Row.

Fink, E. (2012). Oasis of happiness: Thoughts toward an ontology of play (Moore, I. A. & Turner, C.,Trance.). Purlieu: A Philosophical Journal 1 (4), 20-42. (Original work published 1957).

Huizinga, J. (1950). Homo Ludens. Boston: Beacon Press. 

Juul, J. (2006). Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge, MA: The MIT Press.

Millar, S. (1968) The Psychology of Play. Baltimore: Penguin Books. 

Salen, K., & Zimmerman, E. (2003). Rules of Play. Cambridge, MA: The MIT Press.

Sutton-Smith, B. (2001). The Ambiguity of Play. Cambridge, MA: Harward University Press.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)

The first lecture

Theory

-          theoretical approaches towards psychology of games and play

-          definitions and conceptions (historical and present)

-          function of play and games

 

Seminar and discussion

-          is game purposeless or functional

-          play vs. work

-          virtual vs. real world

-          digital games vs. traditional games

 

The second lecture

Theory

-          play styles

-          player types and motivation

-          classification of games and play

-          rhetorics of play

 

Seminar and discussion

-          why do we play games

-          "gamification" and professionalization

-          player subculture

 

The third lecture:

-          game structure (rules)

-          game dynamics (strategies)

-          game esthetics (experience and emotions)

-          flow experience and immersion

 

Seminar and discussion

-          how do we experience games

-          how do we strategize

-          impacts of games and play in the context of everyday life

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)

The main requirement to pass the course is to write an essay which will follow the theoretical categories presented during lectures. Students can freely choose one game example (video game, sport, board game etc.). Length of a paper is not specified, but all the categories must be included. Final papers should be submitted electronically to ondrej.hrabec@pedf.cuni.cz.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK