PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multiculturality in Education - OEBPP2113Z
Anglický název: Multiculturality in Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ano / neomezen
Kompetence: 4EU+ Flagship 2, social engagement
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: distanční
Způsob výuky: distanční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Vyučující: Angie Moore, M.A.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2021)
The course focuses on developing education in the Czech multicultural society. It enables students to understand and perceive variety and differences among people from different cultures as a positive phenomenon. The aim of the course is to support development of relationships among cultures. Students learn to use their communication skills and improve cooperation with people of different socio-cultural background. Analysis and understanding of variety should create motivation to intercultural interactions, should support the feeling of solidarity and ability to reflect social and economical inequality.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2021)

The aim of the course is to support development of relationships among cultures. Students learn to use their communication skills and improve cooperation with people of different socio-cultural background.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2021)

Distance learning through platforms: LMS Moodle, MS Teams.

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2021)

Discussion of an essay, which the student prepares on a given topic in the field of multicultural (intercultural) education.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (13.07.2021)

1. Multicultural education as a cross-sectional topic in Framework Education Programme (RVP) and School Education Programme.

2. The definition of basic terms (integration, assimilation, inclusion, stereotypes, xenophobia, rasism, gender issues).

3. Culture traditions of different nations and ethnic groups.

4. Different symbols in communication, communication barriers, etiquette.

5. Topical issues of teaching multicultural education.

6. Sources of information for teaching multicultural education.

7. Specific methods of teaching multicultural education with examples.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK