PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Film Education - OEBNN1705Z
Anglický název: Film Education
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Contact to the lecturer: barbora.holubova@pedf.cuni.cz
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - bc.
Předměty v angličtině - mgr.
Je záměnnost pro: OEBZO10
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
Kurz je věnován problematice Filmové vzdělávání, vzrůstajícímu zájmu o vzdělávání v evropských zemích. Jeho cílem je zvýšit filmovou nebo audiovizuální gramotnost mezi dětmi a mladými lidmi, zvýšit jejich povědomí o charakteru audiovizuálního materiálu, se kterým jsou denně v kontaktu, a rozvíjet jejich tvůrčí schopnosti. Začneme s přehledem současné situace v České republice a v Evropě jako celku a probereme význam obsahu filmového vzdělávání. Poté se hlouběji zaměříme na různé části filmu: jeho (ne) narativní charakter a filmový jazyk, společenský a historický kontext filmu - budeme o nich diskutovat v kontextu jejich didaktického potenciálu. Studenti se také zapojí do tvůrčí práce v průběhu semestru a pracují na vlastním krátkém filmu.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (24.09.2020)
For our online sessions, we shall meet through MS Teams and Moodle System of Charles University - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8378 
We will talk to each other through MS Teams (I will be sending you invitations for them through e-mail), and I will leave the Power Points, study material and your homework at Moodle, where you submit it later as well. If you have any questions whatsoever, you can also contact me at barbora.holubova@pedf.cuni.cz 
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)

Bergala, Alain: The Cinema Hypothesis. Film Museum Vienna, 2016.

Bordwell, David and Kristin Thompson. Film art: an introduction. 2. ed. New York (New York): A.A. Knopf, 1986.

British Film Institute (BFI): Framework for Film Education in Europe. British Film Institute, 2015.

British Film Institute (BFI): Screening Literacy: Final Report. British Film Institute, 2012.

Monaco, James and David Lindroth: How to read a film. Oxford University Press, 2000.

Norris, Sigrid and Carmen Daniela Maier, ed.: Interactions, images and texts: a reader in multimodality. Boston: De Gruyter Mouton, 2014.

Utterson, Andrew, Shepherdson, K. J, & Simpson, Philip, eds. (2004). Film theory: critical concepts in media and cultural studies. London: Routledge. 4 vol.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (03.09.2019)

Content of the Course

  1. What is Film Education? Its concept by British Film Institute, Czech situation, approaches in other European countries.
  2. Film Education as a part of curriculum. What knowledge and competencies can it develop? Film literacy, media literacy.
  3. Creating film stories. Didactical potential of narration and documentaries.
  4. Film as reflection of the reality. Author film vs genre film.
  5. Presentations of scripts, discussions over final projects.
  6. Image and cinema; photography, framing.
  7. Film language, its parts. Mise-en-scene.
  8. Film festival visit.
  9. Film editing, film sound.
  10. Final projects development.
  11. Test.
  12. Final projects presentation.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (25.10.2019)
Očekává se, že studenti budou přítomni na hodinách a budou se aktivně účastnit. Budou zadány úkoly týdně. Proběhne závěrečný test a studenti během semestru absolvují kreativní projekt (krátký film).
 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK