PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Elementary Science Education - OEBEE1703Z
Anglický název: Elementary Science Education
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 0/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 1 [dny]
Počet míst: zimní:neurčen / 15 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Anotace - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (07.02.2020)
This course focuses on goals and content of elementary science education with scientific literacy being the main focus. Also, the results of international tests (PISA and TIMSS) are analysed with respect to elementary science education. The last part of the course is dedicated to elementary science learning conception at elementary level in course participants' country
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.08.2019)

Eshach, H., & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14(3), 315-336.

Martin, M. O., Mullis, I. V., Foy, P., & Stanco, G. M. (2012). TIMSS 2011 International Results in Science. International Association for the Evaluation of Educational Achievement. Herengracht 487, Amsterdam, 1017 BT, The Netherlands.

OECD. (2012). PISA 2012 Assessment and Analytical Framework. Paříž: OECD Publishing.

OECD. (2016). Pisa 2015 Results (Volume 1): Excellence and Equity in Education. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1787/9789264266490-en

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.08.2019)

Goals of science education

Scientific literacy

PISA

TIMSS

Science problem tasks

Education experiment and its role in science education

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.08.2019)

For a successful passing, particular tasks during the duration of the course need to be handed in. The result in the final oral exam is the marker of the overall score.

Studijní opory - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.09.2022)

The assignments are given as well as submitted via the course's MS Teams team.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK