|
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.06.2013)
Cílem předmětu je umožnit studentům vhled do soudobého vědeckého interdisciplinárního přístupu k problematice zdraví a poskytnout možnost zkoumat pedagogické aspekty ochrany a podpory zdraví. Sekundárním cílem je rozkrývat problémy rozvíjení zdravotní gramotnosti v kontextu současných společenských požadavků a osvojit si konkrétní postupy uplatňované v pedagogickém výzkumu v dané oblasti i strategie realizované ve školní edukaci. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2013)
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. HEALTH 2020. A European policy framework and strategy for the 21st century HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0 KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. 1. yyd. Praha : Academia, 2005 a. ISBN: 80-200-1307-5 MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha : Grada, 2006. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2008. PAYNE, J. aj. Zdraví : hodnota a cíl moderní medicíny. Praha : Triton, 2002. ISBN 80-7254-293-1 ŘEHULKOVÁ, Oliva, ŘEHULKA, Evžen, et al. Quality of Life in the Contexts of Health and Illness. Kvalita života v souvislostech zdraví a nemoci. Brno: MSD, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7392-073-9. Usnesení vlády ČR č. 1046, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR, ze dne 30. 10. 2002. MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.02.2013)
100% docházka a aktivní účast v rámci výuky. Písemná práce (vypracování dílčích zadaných úkolů) a rozprava nad vypracovanými úkoly a prostudovanou literaturou, která se vztahuje k dané problematice. Výstupem předmětu je seminární práce zahrnující vlastní výzkumné šetření. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.06.2013)
1. Programové dokumenty WHO a EU týkající se zdraví - Zdraví pro všechny v 21. století - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR (Usnesení vlády ČR 1046/2002) - Together for Health: A Strategic Approach for the EU 2008-2013 - Health 2020: a European policy Framework supporting action across government and society for health and well-being 2. Hodnocení zdravotního stavu obyvatelstva. Vytváření srovnatelných zdravotních ukazatelů a sběru údajů: - chování obyvatelstva související se zdravím (např. údaje o životním stylu a ostatních determinantách zdraví); - výskyt a způsoby monitorování chronických, závažných a vzácných nemocí; - zdravotnické systémy (např. údaje o přístupu k lékařské péči, o kvalitě poskytované péče, o lidských zdrojích a o finanční životaschopnosti systémů zdravotní péče). 3. Zdraví a jeho determinanty v kontextu pedagogické teorie a praxe - Zdravotní gramotnost - Ochrana veřejného zdraví - Školy podporující zdraví 4. Zadání seminární práce, konzultace k jejímu řešení 5. Prezentace seminární práce |