ANDERSON, L.; KRATHWOHL, D. A. (eds.) A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing. A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. New York : Longman, 2001. ISBN 978-0801319037.
GAVORA, P. Žiak a text. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1992. ISBN 80-08-00333-2.
HÁJKOVÁ, E. Komunikační činnosti a jejich cíle (z hlediska vyučování mateřskému jazyku na 1. stupni základních škol). Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 9788072903641.
HÁJKOVÁ, E. a kol. Čeština ve škole 21. století – I. Přístupy – témata – zdroje (kritická analýza). Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-616-1.
HÁJKOVÁ, E. a kol. Čeština ve škole 21. století – II. Úvodní studie. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-617-8.
HÁJKOVÁ, E. a kol. Čeština ve škole 21. století – III. Jazykové jevy v dětských prekonceptech. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-722-9.
HÁJKOVÁ, E. a kol. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-806-6.
HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2003. ISBN 80-7042-297-1.
KESSELOVÁ, J. Lingvistické štúdie o komunikácii detí. Prešov : Náuka, 2001. ISBN 8089038050.
KESSELOVÁ, J. Morfológia v komunikácii detí. Prešov : Vydavateľstvo Anna Nagyová, 2003. ISBN 80-967845-5-2.
LIPTÁKOVÁ, Ľ.; VUŽŇÁKOVÁ, K. Dieťa a slovotvorba. Prešov : Prešovská univerzita
v Prešove, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 80-967845-5-2.
LIPTÁKOVÁ, Ľ. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-555-0643-2.
LIPTÁKOVÁ, Ľ. a kol. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. 2., doplnené a prepracované vydanie. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-555-1252-5.
METELKOVÁ SVOBODOVÁ, R. Formování čtenářské gramotnosti v prostředí školy se zaměřením na žáky mladšího školního věku. Ostrava : OU v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-451-1.
PIAGET, J.; INHELDER, B. Psychologie dítěte. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-608-X.
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. (Poznatky vývojové psycholingvistiky). Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.
SCHWARZOVÁ, M. Úvod od kognitivní lingvistiky. Praha : Dauphin, 2009. ISBN 978-80-72721-559.
SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny.Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2000. ISBN 80-7042-175-4.
ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0948-7.
VYGOTSKIJ, L. S. Myšlení a řeč. Praha : SPN, 1970.
VYGOTSKIJ, L. S. Psychologie myšlení a řeči. Zost. J. Průcha. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-943-7.
|
Doporučená odborná
CHOMSKY, N. On Language. Chomsky`s Classic Works Language and Responsibility and Reflections on Language. New York, London : The New Press, 2007.
ČECHOVÁ, M. Řeč o řeči. Praha : Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2069-7.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.
GAVORA, P. Modely a úrovne gramotnosti. In: Gramotnosť. Vývin a možnosti jej didaktického usmerňovania. Bratislava : Univerzita Komenského, 2003, s. 11 – 25. ISBN 80-223-1869-8.
KAPALKOVÁ, S. a kol. Hodnotenie komunikačných schopností detí v ranom veku. Bratislava : Slovenská asociácia logopédov, 2010. ISBN 978-80-89113-83-5.
LARKIN, S. Metacognition in young children. New York : Routledge, Taylor & Francis group, 2010. ISBN 978-0-415-46358-4.
LIGOŠ, M.: Základy jazykového a literárneho vzdelávania I a II. Ružomberok : Filozofická fakulta Katolíckej univerzity, 2009. ISBN 978-80-8084-429-5. ISBN 978-80-8084-430-1.
LIPTÁKOVÁ, Ľ., a kol. Stimulačný program a stimulácia kognitívnych funkcií v rámci kurikula v prvom roku školskej dochádzky – slovenský jazyk. In: Kognitívna stimulácia individuálnych edukačných potrieb žiaka zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Iveta Kovalčíková (ed.), Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2010. ISBN 978-80-555-0197-0.
LIPTÁKOVÁ, Ľ. O vzťahu a štruktúre implicitných a explicitných jazykových znalostí dieťaťa mladšieho školského veku. In: O dieťati, jazyku, literatúre. Roč. I, 2013, č. 2, s. 15 – 30.
LIPTÁKOVÁ, Ľ.; CIBÁKOVÁ, D. Edukačný model rozvíjania porozumenia textu v primárnom vzdelávaní. Prešov : PU v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-555-0980-8.
MARŠÁLOVÁ, L. Psycholingvistická analýza vývinu lexiky. Bratislava : SPN, 1982.
McLAUGHLIN, S. Introduction to Language Development. 2nd edition. Thomson – Delmar Learning, 2006. ISBN 978-07-693-0265-2.
OWENS, R. Language Development. An Introducion. 7th edition. New York : Allyn and Bacon, 2008. ISBN 978-02-055-2556-0.
PALENČÁROVÁ, J.; KESSELOVÁ, J.; KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. Bratislava : SPN – Mladé letá, 2003. ISBN 978-80-100-0328-0.
STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha : Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-638-4.
SLANČOVÁ, D. (ed.) Štúdie o detskej reči. Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis 193/275. Prešov : PU, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-8068-701-4.
|
|
|