PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Syntax současné češtiny z hlediska didaktického - OD2303100
Anglický název: Syntax of Contemporary Czech from Didactical Point of View
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Anotace -
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.05.2011)
Vyučující: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D. Specifické otázky syntaktického úzu a normy, jakož i kodifikace syntaktických konstrukcí (v gramatikách i ve výkladových slovnících). Valence autosémantik. Komunikační funkce výpovědi. Syntax mluvených projevů. Vliv mluvy na modifikace syntaktických konstrukcí větných i souvětných. Hledání rozumného rozsahu a způsobu výuky syntaktických témat na ZŠ a SŠ na základě analýzy učebnic českého jazyka v komparaci s učebnicemi mateřštiny pro jeden cizí jazyk, který doktorand ovládá.
Literatura
Poslední úprava: CAPKOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.12.2009)

Dle zadání vyučujícího.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: CAPKOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.12.2009)

Předmět je zakončen seminární prací a zkouškou.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK