PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Formulování otázek jako východisko i nástroj badatelské aktivity ve výtvarné výchově - OD0721011
Anglický název: Questions and questioning as a starting point and a tool to researching activities in Art education
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/8, Jiné [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2011)
Funkce otázek při upřesňování předmětu zkoumání, cíle celé disertační práce, cílů výzkumu i výběru (volbě) vhodných výzkumných metod.
Cíl předmětu
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2011)

Na vybraném problému z oblasti výtvarné edukace doložit schopnost zformulovat výzkumnou otázku (výzkumné otázky) pro určitý druh výzkumu, druh výzkumu a navrhnout další vhodné výzkumné nástroje jeho realizaci.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2011)

DOULÍK, P., ŠKODA, J., BÍLEK, M. Cvičebnice významných metod pedagogického výzkumu. Ústí nad Labem : ÚJEP PedF, 2004. (CD-ROM)

GAVORA, P. Výzkumné metody pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.

GAVORA, P.Úvod do pedagogického výzkumu.

CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998.

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1997.Brno: Paido, 2000.

MAŇÁK, J., ŠVEC, V Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7351-078-6.

PELIKÁN,J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karoinum, 1988.

PRŮCHA,J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995.

SKUTIL, M. at al. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.

STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.

ŠVAŘÍČEK,R.;ŠEĎOVÁ,K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál, 2007

Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2011)
seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2011)
Požadavky na zkoušku
Zpracování seminární práce před konáním zkoušky, rozprava prokazující 1) orientaci v metodách pedagogického výzkumu, 2) osvojení odborné terminologie, 3) schopnost zformulovat výzkumnou otázku (výzkumné otázky) pro určitý druh výzkumu, (rozsah viz např. Skutil, J.a kol.Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.Praha:Portál, 2011).

Sylabus
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2011)

Klíčová slova: výzkumný problém, plán, výzkumné strategie, dotazníkové šetření,

Teorie: Vymezení výzkumného pole. Formulace výzkumného problému ve formě otázek

Praxe: Výtvarné artefakty jako výzkumný materiál - hledání kategorií pro třídění.

Strategie přípravy dotazníkového šetření a rozhovoru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK