PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interdisciplinarity of the discourse of Arts Education´s theory - OD0721010
Anglický název: Interdisciplinarity of the discourse of Arts Education´s theory
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 5
Rozsah, examinace: 9/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 9 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. (28.10.2019)
Kurs se zabývá problematikou hybridního interdisciplinárního pole diskursu vizuální výtvarné výchovy, teorie výtvarného umění a vizuality. Diskursivní pole pokrývají široké spektrum specializovaných disciplín které se podílejí na interpretacích umění a ovlivňují interpretační strategie vizuálně zaměřené výtvarné výchovy. V souladu s potřebami tematiky doktorandů se na tomto kursu mohou podílet přizvaní specialisté z různých disciplín (např. filosofie, estetiky, religionistiky, etiky, teorie obrazu, multimédií, genderstudies, matemetiky, přírodních věd).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)

Identifikovat specifické koncepty ve výzkumném poli tématu disertační práce
Identifikovat vazby, průniky a specifické funkční slovníky jednotlivých oborových diskursů
Vytvořit návrh výkladových rámců, které se váží k hlavnímu tématu disertační práce
Vytvořit a obhájit specializovaný text, kde budou uplatněny předchozí myšlenkové operace

Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)

 

 

hybridní interdisciplinární pole, teorie výtvarného umění, interpretace umění,

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (28.10.2019)

Povinná

DODDINGTON, CH., HILTON, M.: Child-centred Education: Reviving the Creative Tradition. Sage Publications Ltd, 2007. ISBN 978-1-4129-4588-2.
FULKOVA, M., TIPTON, T. (2011) Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group. ISBN 978-0415-46562-2
FULKOVÁ, M., FULKA, J. (2010) Discursos de Filosofia na Educação Artística. (Transl. Luiz Guilherme de Castro, Daniele de Souza Barbosa). In Clareto, S. M., Ferrari A.: Foucault, Deleuze e Educação. Pp. 133-150. Editora UFJF, Juiz de Fora, 2010. ISBN 978-85-7672-097-3 (Anglická verze k dipozici u ved. kursu)
FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7

Doporučená

HAUER, T. (2002) S/Krze postmoderní teorie. Praha: UK Nakladatelství Karolinum. ISBN 80-246-0545-7

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (10.11.2019)

Forma kontroly: ústní zkouška nebo písemná reflexe vybraného tématu

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (25.02.2018)

Individuální prezentace portfolia. Příprava textu pro publikaci, příprava článku a konferenční prezentace nebo posteru, podání článku do vybraného časopisu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK