PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Specifické stránky výzkumu ve výchově uměním v kontextech obecné problematiky empirického výzkumu - OD0721003
Anglický název: Specific sides of research in art education within the context of general issues of qualitative and quantitative empirical research.
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.12.2009)
The concept of the subject is based on using Schön´s concept of reflective practice, and in terms of methodology it is based on qualitative research procedures, in particular action research. In terms of quantitative research, important principles of correct preparation of research projects are adopted, along with the principles of working with variables, collection and processing of data in particular in the field of pedagogical communication and evaluation.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.12.2009)

To equip students with a basic knowledge of issues regarding pedagogical research focusing on Art subject and to develop their skills to link theory with practice in an effective and professional way based on empiric investigation.

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.12.2009)

Forms of checking students' work: semester work, oral exam.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.12.2009)

Understanding empirical research and theoretical work in art subjects within general education, in particular in Visual Culture Art Education.

The dynamics of the relationship between the qualitative and quantitative research components.

Principles of quantitative research and basic information to its methods - working with variables, collection and processing of data, overview of data classification, data mining and a statistical analysis.

Basic research methods in Pedagogy.

The tradition of aesthetical - empirical aesthetics.

The issue of defining categories (variables), processing of empirical data and deduction of theoretical knowledge.

Concept analysis in the context of curricular studies and instruction quality research.

Coding - levels of coding.

Triangulation of researchers and research validity.

Methods of qualitative analysis of artistic expressions in art education using the example of methodology of creating anchored theories of A. Strauss.

Using software for qualitative analysis using the system Atlas.ti as an example.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK