PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologická diagnostika - OD0513022
Anglický název: Psychodiagnostic
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Tereza Soukupová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Soukupová, Ph.D. (12.05.2019)
Kurz je zaměřen na prohloubení znalostí z oblasti psychologické diagnostiky. K výběru jsou následující monografie, rozšíření je možné podle dohody dle odborného zaměření studenta.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tereza Soukupová, Ph.D. (12.05.2019)

Aronow, E., Weiss K .A., Reznikoff, M. (2001): A practical Guide to the Thematic Apperception Test. The TAT in Clinical Practice. New York, Taylor & Francis Group, LLC.
Bellak, L., Abrams, D. M. (1997): The Thematic Apperception Test, The Children's Apperception Test, and The Senior Apperception Technique in Clinical Use (6-th ed.). Boston, Allyn and Bacon.

Čermák, I., Fikarová, T. (Eds.) (2012): Tematicko-apercepční test: interpretační perspektivy. Nové Zámky, Psychoprof, spol. s.r.o.

Greene, R.L. (2000): The MMPI-2 An interpretive Manual. Allyn and Bacon. 

Groth-Marnat, G. (2009): Handbook of Psychological Assessment (5-th ed). New Jersey, John Wiley and Sons, Inc.

Jenkins, S.R. (ed.) (2008): A hanbook of Clinical Scoring Systems for Thematic Apperceptive Techniques.New York, Lawrence Erlbaum Associates.
Kaufman, A. S., Lichtenberger, E.O. (2011): Základy WAIS-III. Otrokovice, Propsyco, s.r.o.
Svoboda, M (ed.). (2013): Psychodiagnostika dospělých. Praha, Portál.
Svoboda, M., Krejčířová D., Vágnerová M. (2001): Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál.
Vágnerová, M., Klégrová J. (2008): Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha, Karolinum.
Weiner, I. B., Greene R. L. (2008): Handbook of personality assessment. New Jersey, John Wiley and Sons, Inc.

Weiner, I. B. (1998): Principles of Rorschach Interpretation. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates.

 

 

Další literatura může být po dohodě specifikována tak, aby pokrývala konkrétní téma dizertační práce studenta nebo jeho výzkumné zaměření.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (12.05.2019)

Plnění předmětu. Minimální požadavek: 3 monografie z 12-ti (minimálně 1 v anglickém jazyce)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK